- HVEM VI ER OG HVA DENNE AVTALEN GJELDER
Denne avtalen med tilhørende vilkår er utarbeidet for Sykepleier Karianne Gjertsen, organisasjonsnummer 929304160
Disse vilkårene regulerer tilgang til og bruk av tjenestene våre, og angir
• Dine og våre juridiske rettigheter og ansvar
• Viktig informasjon som er påkrevd etter gjeldende lovgivning.
2. PARTENE
- Selger: Sykepleier Karianne Gjertsen (heretter kalt «Sør Helseveiledning», «vi», «oss»)
- Kunden: Den forbrukeren som foretar bestillingen (heretter kalt “deg», «du», «kunden»)
Avtalen inngås direkte med kjøper, og det er ikke anledning til å overdra avtalen til annen aktør. Brukerrettighetene som følger av avtalen gjelder kun med den opprinnelige kjøperen for én (1) bruker.
3. SLIK KONTAKTER DU OSS
Hvis du av en eller annen grunn ønsker å kontakte oss, kan du sende en e-post til kontakt@sorhelseveiledning.no
Hvis vi må kontakte deg, vil vi gjøre dette via e-post eller via trygg chat via journalsystemet.
4. BESTILLING AV DIGITAL OPPFØLGING
Du kan bestille de digitale tjenestene våre ved å registrere deg via link til registrering/booking på nettstedet vårt eller ved å på annen måte kontakte oss. Etter gjennomført booking vil du få tilsendt et digitalt kartleggingsskjema, som sendes direkte fra journalsystemet, og svarene lagres også her på en trygg måte. Merk deg at tidspunktet du velger for oppstart gjelder for når vi vil gjennomgå det aktuelle kartleggingsskjemaet, og starter utarbeidelsen av din plan. Du vil få tilsendt faktura forskuddsvis, via epost eller via chat i journalsystemet.
OBS! Nytt fra 01.10.25: Ta kontakt via skjemaet under for å avtale oppstart av en av våre tjenester!
5. BESTILLING AV TJENESTER MED FYSISK OPPMØTE
Ved booking av tjenester med fysisk oppmøte, enten i form av konsultasjon eller undervisning, vil du få tilsendt informasjon om bekreftelse på avtalen, informasjon om avbestilling samt betalingsinformasjon. Du vil få tilsendt faktura etterskuddsvis for denne type tjeneste.
OBS! Nytt fra 01.10.25: Ta kontakt via skjemaet under for å avtale oppstart av en av våre tjenester!
6. BRUK AV TJENESTEN SKJER PÅ EGEN RISIKO
Det skal være trygt og forsvarlig å motta tjenester fra oss, men våre tjenester er ikke en erstatning for medisinsk rådgivning eller behandling. For å kunne imøtekomme kravene som helsepersonell er vi avhengige av at du oppgir og oppdaterer helseopplysninger som er relevante for å benytte deg av tjenestene våre og hvilke råd og veiledning tjenestene våre innebærer. Dette kan innebære (men ikke begrenset til) opplysninger om allergier, smerter, skader, fysisk og psykisk sykdom, medisiner. Sykepleier Karianne Gjertsen er omfattet av en rekke lovverk, blant annet helsepersonelloven, og det er din lege som er ansvarlig for diagnostiering og behandling av plager og sykdom.
Vær klar over at trening medfører en viss skaderisiko, og treningsøkter du får tilgang til gjennom oss utføres på egen risiko. Dette gjelder både ved hjemmetrening med eller uten utstyr og ved trening på treningsstudio/senter. Opplever du ubehag som for eksempel matthet, kortpustethet, svimmelhet eller smerter under treningen, må du stoppe umiddelbart og kontakte lege (evt. ringe113) for rådføring og hjelp.
7. BETALINGSVILKÅR
Eventuelle betalingstjenester faktureres 1) etterskuddsvis etter du har mottatt en tjeneste med fysisk møte eller 2) forskuddsvis (eller etterskuddsvis dersom dette er avtalt på forhånd) før en digital tjeneste utføres/starter. Ved kjøp av 12 ukers oppfølging kan betalingen deles i inntil 3 avdrag, men vil faktureres i sin helhet dersom du ikke gir skriftlig beskjed om dette i god tid før faktura sendes ut.
Du vil få tilsendt faktura via epost. Ved bekreftelse på, eller booking av, våre tjenester godtar du betalingsvilkårene, vilkår for avbestilling (se under), samt at du registreres for faktura og betaling via en tredjepartstjeneste. Vi bruker Visma Eaccaunting som regnskapsprogram.
8. AVBESTILLING ELLER AVSLUTNING AV TJENESTER
Informasjonen under er i tillegg til å være oppnevnt her, gitt uttrykkelig informasjon om ved bekreftelse på booking og ved påminnelser om avtaler sendt via epost til deg som kunde. Du står fritt til å angre/avbestille og/eller avslutte våre tjenester både før og underveis i våre avtaler. Egne bestemmelser for tilbakebetaling finner du under.
Digitale tjenester:
Særlig ved avbestilling av 4 ukers abonnement: Du vil ikke ha mulighet for å få tilbakebetaling av kjøpesum dersom du allerede har fått tilsendt individuell plan.
Særlig ved avbestilling av 12 ukers abonnement: Du vil bare ha mulighet for å få tilbakebetaling for resterende faktureringsperiode. Det vil si at ved avbestilling, eller avslutning av, en 12 ukers pakke i for eksempel uke 3 av oppfølgingen, vil du kunne få tilbakebetalt den sum som gjelder for de resterende 9 ukene dersom du har betalt kjøpesummen i sin helhet uten månedlige avdrag. Ved månedlige avdrag vil avbestilling være gjeldende fra «neste faktureringsperiode», altså vil avbestilling innenfor pågående «faktureringsmåned» belastes i sin helhet.
Vær oppmerksom på at vi kan avslutte våre tjenester eller abonnementer med deg dersom det er rimelig grunn til det. Dette vil du i så fall orienteres om fortløpende, og du kan ha rett på tilbakebetaling.
Vi kan avslutte våre tjenester med deg dersom
- Det skulle dukke opp opplysninger/informasjon om deg som ikke er forenlig med forsvarlig utførelse av våre tjenester, som for eksempel (og ikke begrenset til) spesielle helseopplysninger.
- Vi har rimelig grunn til å tro at du har brutt bruksvilkårene, inkludert manglende betaling. Dersom du har gjort noe som er mulig å rette opp, vil du få en rimelig mulighet for å gjøre nettopp det.
- Det er upraktisk eller umulig å levere tjenestene (eller en del av dem)
Tjenester med fysisk oppmøte:
Når du booker fysisk konsultasjon vil du få tilsendt bekreftelse på avtale via epost, og her uttrykkes det tydelig at du har en avbestillingsfrist på 24 timer før avtalen. Avbestilling senere enn dette vil belastes i sin helhet, som kompensasjon for tapt inntekt og uten tilstrekkelig tid/mulighet for å innhente nye avtaler med andre kunder. Det er ikke under noen omstendighet mulig å få tilbakebetaling for en allerede levert tjeneste.
9. SÆRLIG VED KJØP AV DIGITALE KURS
Du må være over 18 år for å delta på våre digitale kurs og/eller programmer. Du registrerer ny bruker eller logger inn på egen brukerprofil i «easypractice». Kurs skal alltid betales på kjøpstidspunktet, og gjøres med kortbetaling via «Easypay» («Stripe»). Når du har registrert deg og fullført et kjøp, vil kjøps-summen ikke kunne refunderes etter at du har fått tilgang til materialet. Det gjelder også dersom personlig veiledning er inkludert. Dette handler om at du, når du har fått tilgang til materialet, står fritt til å bruke materiale til eget bruk, laste ned og lagre dem på dine egne enheter. Har du derimot kjøpt tilgang til kurset før materialet publiseres, og du ønsker å angre kjøpet, vil kjøps-summen refunderes.
Ved kjøp av digitale kurs der det ikke stilles krav til kartlegging på forhånd, er du selv ansvarlig for å sørge for at kurset/programmet er egnet for deg basert på din helsetilstand eller utfordringer. Å følge et kurs/program fra oss skjer på eget ansvar. Er du usikker på noe av det ovennevnte, ber vi deg ta kontakt med egen lege, evt. oss, for veiledning.
Materialet du får tilgang til eies av oss (Karianne Gjertsen), med alle rettigheter. Det er ikke på noen som helst måte tillatt å dele det aktuelle innholdet med andre uten vårt skriftlige samtykke.
Opplever du problemer i kursportalen, ber vi deg ta kontakt med oss via chat dersom denne er gjort tilgjengelig for deg, eller via epost (kontakt@sorhelseveiledning.no)
10. DIN KONTO
Du må holde all innloggingsinformasjon som brukernavn, passord og sikkerhetsspørsmål konfidensielle og ikke videreformidle dem til noen andre. Hvis du har grunn til å tro at denne informasjonen er kompromittert, må du straks tilbakestille dem ved hjelp av Glemt passordfunksjonen. Påloggingsinformasjon, brukernavn og passord, er personlig og skal kun benyttes av deg, og ikke under noen omstendigheter skal andre personer få tilgang til plattformen med innloggingsinformasjonen din. Dersom noen utfører handlinger gjennom kontoen din, med eller uten ditt samtykke, vil du være ansvarlig for dette. Det er et brudd på disse vilkårene dersom du lar andre få tilgang til tjenestene via innloggingsinformasjonen din.
11. AKSEPTABLE BRUKSBEGRENSNINGER
Du kan bare bruke tjenestene våre til lovlige formål. Som bruker av våre tjenester forplikter du deg til å:
- Benytte tjenestene i samsvar med gjeldende lover og disse vilkårene
- Opptre ærlig og med god hensikt i all bruk av tjenestene
- Beskytte systemene våre ved å ikke introdusere skadelig programvare eller data
- Respektere opphavsrettigheter tilhørende oss og tredjeparter
- Kommunisere på en respektfull måte uten støtende, diskriminerende eller upassende innhold
- Bruke tjenestene hensynsfullt uten å svekke systemenes ytelse eller sikkerheten for andre brukere
- Avstå fra å samle, høste eller utvinne data fra våre tjenester eller forsøke å dekode systemkommunikasjon
Vi forbeholder oss retten til å fjerne innhold og/eller avslutte dine tjenester ved brudd på disse forpliktelsene.
12. OPPHAVSRETT
All opphavsrett til tjenestene tilhører oss. Rettighetene i tjenestene blir lisensiert (ikke solgt) til deg. Du har ingen opphavsrett til tjenestene utover retten til å bruke dem i samsvar med disse vilkårene. Disse vilkårene gir deg en personlig, ikke-overførbar og ikke-eksklusiv rett til å bruke tjenestene våre.
Du har ikke lov til å bruke navnet vårt, logoen vår, kopiere tekster eller dele innhold du får eksklusivt adgang til gjennom våre tjenester uten et skriftlig samtykke av oss først.
13. KONFLIKTLØSNING
Vi er opptatt av at du som kunde skal være fornøyd med våre tjenester. Er det noe du ikke er fornøyd med, er du velkommen til å sende oss en tilbakemelding på vår epost kontakt@sorhelseveiledning.no
Ved klage skal partene forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Du kan ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling dersom man ikke lykkes i dette.
Er du bosatt i et annet EU-land kan en klage inngis til Europa-kommisjonens klageportal her
14. ENDRINGER
De ovennevnte vilkårene kan bli oppdatert og endret med jevne mellomrom, og endringer gjelder kun for nye bestillinger og kjøp etter at den nye versjonen er publisert.
Vær oppmerksom på at du godtar disse vilkårene dersom du
- Oppretter brukerkonto i vårt journalsystem, enten på egenhånd eller av oss etter egen avtale om dette
- Du bestiller eller mottar en tjeneste av oss eller på andre måter ønsker å benytte deg av våre tjenester
Sist oppdatert: 01.10.25
